KARAYOLLARI

    Devlet yollarının 120 km.'si beton asfalt, 82 km'si asfalt sathi kaplama, 34 km'si de stabilize ve 1 km.si de geçit vermeyen yoldur.

   İl yollarının ise; 19 km'si beton asfalt, 414 km'si asfalt sathi kaplama, 131 km'si stabilize ve 24 km.si toprak yol ve 16 km.si de geçit vermeyen yoldur.

   Buna göre; Devlet yollarının % 85'i, İl yollarının da % 72'si asfalt kaplamadır.

KÖY YOLLARI

   Türkiye'de köy yolu ağı toplamı 282.976 km. olup, iller sıralamasında Trabzon 10.617 km.'lik köy yolu ağıyla ilk sırayı almaktadır.

    İlimizdeki 10.617 km. lik köy yolu ağının 8.335 km.si stabilize, 547 km.'si tesviye, 363 km.si hamyol ve 1.372 km.'si ise beton ve asfalttır.

HAVA YOLU

    Hava ulaştırması bakımından Doğu Karadeniz Bölgesi sadece Trabzon'da bir Hava Limanına sahiptir. Önceleri 1.572x30 mt. ebadındaki küçük bir pist ile hizmet veren Hava Limanı, bu piste paralel olarak inşa edilen ve 1987 yılında hizmete giren 2.640x45 mt. boyutlarındaki yeni pist ile uluslararası hava trafiğine açıktır. Yeni inşa edilen dışhatlar terminal binası ise 18.05.1998 tarihinde hizmete verilmiştir.

Uçak Trafiği :

YIL Dışhat Uçak Trafiği (Gelen-Giden) İçhat Uçak Trafiği (Gelen-Giden) TOPLAM
2000 9996 5.080 6.076
2001 986 3.908 4.894
2002 1.395 3.726 5.121
2003 1.512 3.821 5.333
2004 1.518 6.328 7.846
2005 2.474 9.091 11.565
2006 2.408 11.658 14.066
2007 2.990 11.584 14.574

Yolcu Trafiği :

YIL Dışhat Yolcu Trafiği (Gelen-Giden) İçhat Yolcu Trafiği (Gelen-Giden) TOPLAM
2000 77.772 461.788 539.560
2001 54.317 358.260 412.577
2002 92.902 329.353 422.255
2003 56.497 371.592 428.089
2004 57.539 719.531 777.070
2005 60.888 1.022.171 1.083.059
2006 65.985 1.406.995 1.472.980
2007 85.585 1.397.715 1.428.760

    2007 yılı sonu itibarıyla Havalimanından İlimize toplam 11.375.472,00 YTL gelir sağlanmıştır.

DENİZ YOLU

    Doğu Karadeniz Bölgesinde ilk liman 1946-54 yılları arasında Trabzon'da inşa edilmiştir. 3.5 milyon ton/yıl yükleme-boşaltma kapasiteli Trabzon Limanı, Sovyetler Birliğinin dağılması sonucu ortaya çıkan B.D.T ülkeleri ile özellikle bağımsızlıklarına kavuşan Türk Cumhuriyetlerinin, Baltık-Karadeniz (Ren-Tuna) su yolu projesinin yıllar sonra gerçekleşmesiyle de küreselleşen dünya ticaretinin batı ile doğu arasında gelişmesini sağlayacak "Transkafkasya" koridorunda dünyaya açılmakta olan önemli kapılarından biridir.