KARAYOLLARI
Devlet yollarının 120 km.'si beton asfalt, 82 km'si asfalt sathi kaplama, 34 km'si de stabilize ve 1 km.si de geçit vermeyen yoldur.
İl yollarının ise; 19 km'si beton asfalt, 414 km'si asfalt sathi kaplama, 131 km'si stabilize ve 24 km.si toprak yol ve 16 km.si de geçit vermeyen yoldur.
Buna göre; Devlet yollarının % 85'i, İl yollarının da % 72'si asfalt kaplamadır.
KÖY YOLLARI
Türkiye'de köy yolu ağı toplamı 282.976 km. olup, iller sıralamasında Trabzon 10.617 km.'lik köy yolu ağıyla ilk sırayı almaktadır.
İlimizdeki 10.617 km. lik köy yolu ağının 8.335 km.si stabilize, 547 km.'si tesviye, 363 km.si hamyol ve 1.372 km.'si ise beton ve asfalttır.
HAVA YOLU
Hava ulaştırması bakımından Doğu Karadeniz Bölgesi sadece Trabzon'da bir Hava Limanına sahiptir. Önceleri 1.572x30 mt. ebadındaki küçük bir pist ile hizmet veren Hava Limanı, bu piste paralel olarak inşa edilen ve 1987 yılında hizmete giren 2.640x45 mt. boyutlarındaki yeni pist ile uluslararası hava trafiğine açıktır. Yeni inşa edilen dışhatlar terminal binası ise 18.05.1998 tarihinde hizmete verilmiştir.
Uçak Trafiği :
YIL |
Dışhat Uçak Trafiği (Gelen-Giden) |
İçhat Uçak Trafiği (Gelen-Giden) |
TOPLAM |
2000 |
9996 |
5.080 |
6.076 |
2001 |
986 |
3.908 |
4.894 |
2002 |
1.395 |
3.726 |
5.121 |
2003 |
1.512 |
3.821 |
5.333 |
2004 |
1.518 |
6.328 |
7.846 |
2005 |
2.474 |
9.091 |
11.565 |
2006 |
2.408 |
11.658 |
14.066 |
2007 |
2.990 |
11.584 |
14.574 |
Yolcu Trafiği :
YIL |
Dışhat Yolcu Trafiği (Gelen-Giden) |
İçhat Yolcu Trafiği (Gelen-Giden) |
TOPLAM |
2000 |
77.772 |
461.788 |
539.560 |
2001 |
54.317 |
358.260 |
412.577 |
2002 |
92.902 |
329.353 |
422.255 |
2003 |
56.497 |
371.592 |
428.089 |
2004 |
57.539 |
719.531 |
777.070 |
2005 |
60.888 |
1.022.171 |
1.083.059 |
2006 |
65.985 |
1.406.995 |
1.472.980 |
2007 |
85.585 |
1.397.715 |
1.428.760 |
2007 yılı sonu itibarıyla Havalimanından İlimize toplam 11.375.472,00 YTL gelir sağlanmıştır.
DENİZ YOLU
Doğu Karadeniz Bölgesinde ilk liman 1946-54 yılları arasında Trabzon'da inşa edilmiştir. 3.5 milyon ton/yıl yükleme-boşaltma kapasiteli Trabzon Limanı, Sovyetler Birliğinin dağılması sonucu ortaya çıkan B.D.T ülkeleri ile özellikle bağımsızlıklarına kavuşan Türk Cumhuriyetlerinin, Baltık-Karadeniz (Ren-Tuna) su yolu projesinin yıllar sonra gerçekleşmesiyle de küreselleşen dünya ticaretinin batı ile doğu arasında gelişmesini sağlayacak "Transkafkasya" koridorunda dünyaya açılmakta olan önemli kapılarından biridir.